تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۷
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۲۹۵۹۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فعال اقتصادی:

اختلاف نظر نهادهای اقتصادی در ارتباط با کالاهای صادراتی| دلالان دست صادرکنندگان را بستند

‌می‌متالز - شاه میرزایی، فعال اقتصادی گفت: در بحث صادرا، نهاد‌های اقتصادی اصفهان مانند گمرک و اتاق بازرگانی با هم اختلاف دارند و این موضوع صادرکنندگان را با سردرگمی مواجه ساخته است.

به گزارش می‌متالز، مرتضی شاه میرزایی، در پاسخ به این سوال که تا برخورد‌های سلیقه‌ای تا چه حد در کاهش یا افزایش صادرات اصفهان موثر است، اظهار داشت: یکی از مسائلی که صادرکنندگان با آن روبرو هستند این است که در بحث صادرات، گمرک، یک برداشت دارد و اتاق بازرگانی، برداشت دیگری دارد و همین موضوع صادرکنندگان را با سرگردانی مواجه کرده است.

وی با عنوان مثالی در این زمینه ادامه می‌دهد: مثلا گمرکی که در مرز ترکمنستان است کالایی را برای صادرات ممنوع می‌کند، اما صادرات همان کالا در گمرک اصفهان ممنوعیت ندارد.

فعال اقتصادی و صادرکننده نمونه اصفهان می‌افزاید: از طرف دیگر بحث آشنای تحریم هاست که در این ارتباط اثر دارد، ما زیرساخت‌های دریافت ارز را نداریم و معادل ریالی دریافت می‌شود، در اینجاست که دست دلال‌ها به عرصه صادرات باز می‌شود.

این صادرکننده نمونه از دیگر مشکلات صادرکنندگان را اخذ تعهد از صادرکننده در رابطه با مصرف ارز دانسته و می‌گوید:به خاطر دو نرخی بودن ارز من به عنوان صادرکننده ترجیح می‌دهم که معادل ریالی را وارد کنم از سویی دیگر به این دلیل که معافیت‌های مالیاتی برای ما هنوز مشخص نشده و ممکن است مشمول ارزش افزوده شویم این خطر برای ما وجود دارد که صادراتمان فلج شود.

منبع: بازار

عناوین برگزیده